Άγιος Νικόλαος Πλανάς . Περιστατικά από τη ζωή του. Ιδιαίτερη πατρίδα του Αγίου ήταν η Νάξος. Σ’αυτό το όμορφο νησί των Κυκλάδων γεννήθηκε το 1851 απο γονείς εύπορους και πιστούς. Απο μικρό παιδί αγαπούσε την εκκλησία και πολύ συχνά συνήθιζε να πηγαίνει στο μικρό εκκλησάκι που υπήρχε κοντά στο σπίτι του και να ψάλλει ο,τιδήποτε ήξερε. Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών έμεινε ορφανός από πατέρα και η μητέρα του αναγκάστηκε να πάρει τα παιδιά της και να φθάσει στην Αθήνα. Τρία χρόνια αργότερα ο νεαρός Νικόλαος παντρεύτηκε και απέκτησε ένα γιό. Λίγο χρόνο έμεινε με τη σύζυγό του. Η επιθυμία του να αφιερώσει τη ζωή του στο Θεό ήταν μεγάλη και ο Κύριος βλέποντας την αγάπη και τις θερμές προσευχές του, τον βοήθησε να εκπληρώσει την επιθυμία του. Έτσι, στις 28 Ιουλίου 1879 στον ναό της Μεταμορφώσεως στη Πλάκα, έγινε διάκονος. Σύντομα, αφού και η σύζυγος του είχε ήδη αποβιώσει, μοίρασε όλη την περιουσία που είχε. Ο ίδιος παρέμεινε ταπεινός και φτωχός, στηρίζοντας σ΄ολόκληρη τη ζωή του στην αγάπη του Θεού. Πέντε χρόνια αργότερα, χειροτονήθηκε ιερέας και απο εκείνη τη στιγμή άρχισε πού αυστηρή άσκηση καθώς η προσευχή ποτέ δεν έλειπε απ΄τα χείλη και την ψυχή του. Αρχικά ήταν εφημέριος στον ναό του Αγίου Παντελεήμονος στον Νέο Κόσμο. Όμως στον ναό αυτό δεν έμεινε για πολύ καιρό αφού λίγο αργότερα διορίστηκε εφημέριος στον Άγιο Ιωάννη της οδού Βουλιαγμένης, τον Κυνηγό όπως τον έλεγαν. Τότε ήταν μια πτωχή ενορία με μόλις οκτώ οικογένειες. Είχε, όμως, το μεγάλο προνόμιο να λειτουργεί εκεί η ταπεινή μορφή του Αγίου Νικολάου Πλανά. Για πενήντα συνεχόμενα χρόνια, ο Άγιος λειτουργούσε καθημερινά απο τις 8 το πρωί έως και τις 3 το μεσημέρι! Ήταν ανεπανάληπτες οι λειτουρίες του Αγίου. Ο ίδιος αγαπούσε τα μικρά ξωκλήσια τής Αθήνας, τα οποία καθημερινά επισκεπτόταν για να τελέσει το ευλογημένο καθήκον του. Τις Κυριακές και τις μεγάλες γιορτές παρέμενε στο ναό του, συχνά όμως πήγαινε στο εκκλησάκι του Προφήτου Ελισσαίου, στην οδό Άρεως στην Πλάκα, για αγρυπνίες. Ήταν οι πιο κατανυκτικές αγρυπνίες του Αγίου και όλο το εκκλησίασμα αισθανόταν την ευλογία. Σ’αυτές τις συχνές αγρυπνίες στο ψαλτήρι στεκόντουσαν πάντα οι δυο κορυφαίοι λογοτέχνες, ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και ο Αλέξανδρος Μωραϊτίδης, που αγαπούσαν πολύ τον άγιο ιερέα και τον βοηθούσαν με το ψάλσιμό τους. Η ζωή του Αγίου ήταν απλή, όπως ήταν απλός σαν παιδί και ο ίδιος. Νήστευε αυστηρά, προσευχόταν συνεχώς, με όλη τη δύναμη της ψυχής του, αγαπούσε χωρίς διάκριση όλους και ποτέ του δεν κρατούσε χρήματα. Όσα και να του έδιναν απο μόνοι τους διάφοροι άνθρωποι, ο Άγιος τα σταύρωνε και πηγαίνοντας στα στενά σοκάκια και στις φτωχογειτονιές μοίραζε επιδόματα ανάγκης σε ανήμπορες νεαρές κοπέλες, σε φτωχές χήρες γυναίκες, σε άπορους σπουδαστές και σε νεαρά ζευγάρια για τα πρώτα τους έξοδα. Το παρουσιαστικό του συγκλόνιζε τούς πάντες. Η λαμπερή διαπεραστική ματιά του γαλήνευε όσους ήταν κοντά του. Η απλοϊκή ομιλία του συγκινούσε ακόμα και τους πιο μορφωμένους επιστήμονες. Άν και ήταν ψευδός, και πολλές φορές τα λόγια του ακούγονταν αστεία, ποτέ κανένας δεν γελούσε. Αντίθετα μάλιστα. Τα δακρυσμένα μάτια όλων μαρτυρούσαν πόσο πολύ τα λόγια του μιλούσαν στις ψυχές τους. Σαν τον αντίκριζαν να περπατάει στο δρόμο οι γυναίκες έκαναν με ευλάβεια το σταυρό τους, οι άνδρες έκοβαν το βήμα τους για να προσπεράσει, οι αμαξάδες σταματούσαν την πορεία τους και κατέβαιναν και τα μικρά παιδιά έτρεχαν να πάρουν την ευχή του. Η παρουσία του, ήταν τιμή για την πρωτεύουσα και όλοι οι κάτοικοι τον εκτιμούσαν και πίστευαν πως ο ταπεινός ιερέας ήταν ένας αληθινός Άγιος. Κάθε φορά που έφτανε στην κατάμεστη απο κόσμο εκκλησία για να λειτουργήσει γινόταν σάλος πραγματικός από την υποδοχή του εκκλησιάσματος. Οι περισσότεροι προσπαθούσαν να του φιλήσουν το χέρι, άλλοι να αγγίξουν τα φτωχικά του ράσα και αρκετοί να προσκυνήσουν το λευκασμένο κεφάλι του, αφού ήταν ιδιαίτερα κοντός. Όπου πήγαινε για να τελέσει θεία λειτουργία, έπαιρνε μαζί του τα «συμβόλαια και τα γραμμάτια» όπως ο ίδιος έλεγε, δηλαδή τα εκατοντάδες μικρά χαρτιά με τα ονόματα που του έδινε ο κόσμος για να τα μνημονεύσει. Τα κρατούσε όλα για χρόνια και καθημερινά τα μνημόνευε. Για την απέραντη αγάπη του, αλλά και για την ακούραστη άσκηση και ταπείνωσή του ο Πανάγαθος Θεός τον τίμησε με ουράνιες δωρεές όπως οι θαυμαστές παρεμβάσεις και το προορατικό χάρισμα. Ο ίδιος ο Άγιος βέβαια, ποτέ δε δεχόταν ότι έκανε θαύματα. Συνήθιζε μάλιστα να τα ονομάζει σημεία, ενώ με μεγάλο κόπο προσπαθούσε να κρύψει το προορατικό του χάρισμα. Στίς 3 Μαρτίου 1932 έγινε η οσιακή του κοίμηση και για τρείς ολόκληρες μέρες χιλιάδες λαού βρέθηκαν στον Άγιο Ιωάννη τον Κυνηγό για να προσκυνήσουν και να πάρουν για τελευταία φορά την ευλογία απο το σεπτό λείψανο του Αγίου Νικολάου Πλανά, που κοντά στο Θεό πλέον εύχεται για όλους μας. Μέσα από τα βάθη της ψυχής του τελούσε ο Άγιος τη Θεία Λειτουργία. Πενήντα ολόκληρα χρόνια δεν πέρασε ούτε μία μέρα χωρίς να λειτουργήσει. Κατά τις πολύωρες λειτουργίες δεν ήταν λίγα τα θαύματα που συνέβαιναν. Ο Άγιος Νικόλαος τα θεωρούσε εντελώς φυσιολογικά όπως εντελώς φυσιολογική ήταν η αστείρευτη αγάπη του πρός το Θεό. Οι ακολουθίες του Παππού, όπως φώναζαν τον Άγιο τα πνευματικά του παιδιά, ήταν μοναδικές και ανεπανάληπτες. Είχαν τη μεγαλοπρέπεια του Βυζαντίου αλλά και τη σφραγίδα της αγιοπατερικής παράδοσης. Πλήθος κόσμου συγκεντρώνονταν στους ναούς που λειτουργούσε ο ταπεινός ιερέας. Άνθρωποι κάθε ηλικίας, άνδρες και γυναίκες, Αθηναίοι και επαρχιώτες, επιστήμονες και απλοί εργάτες. Ακόμα και παιδιά, αρκετά παιδιά με τις μητέρες τους έμεναν στο ναό ώρες πολλές μέχρι να τελειώσει η ακολουθία. Τα μικρά παιδιά τον αγαπούσαν πολύ τον παππούλη, αλλά και ο Άγιος αγαπούσε τα αθώα παιδιά. Συχνά πήγαιναν από νωρίς στην εκκλησία για να προλάβουν να είναι πρώτα στο ιερό και έτσι να ντυθούν τη στολή τους για να βοηθήσουν τον Άγιο στη Θεία Λειτουργία. Πηγή : "ΑΓΙΑ ΔΥΝΑΜΙΣ"- Μετόχι Ιεράς Μονής Πεντέλης
ΜΙΑ ΕΝΟΡΙΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Νικηφόρου Καλαϊτζίδη
συνέχεια του άρθρου
Υπόθεση σπουδαία και σημαντική για όσους αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα μιας πνευματικής αναφοράς, καθώς και για εκείνους οι οποίοι θεωρούν την Εκκλησία σαν αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας και της ιδιοσυγκρασίας τους, ή της ίδιας τους της ζωής, η ίδρυση μιας ενορίας.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει κοινά παράλληλα με την γέννηση ενός παιδιού που περιβεβλημένο την αθωότητα του, σπαργανώνεται από την φυσική μητέρα, έτσι και η ενορία «σπαργανώνεται» μέσα στην πνευματική μέριμνα του οικείου Επισκόπου και στεγάζεται σ’ έναν Ναό.
συνέχεια του άρθρου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ανακοινώσεις
Γ Ι Ο Ρ Τ Η
Τ Ω Ν Κ Α Τ Η Χ Η Τ Ι Κ Ω Ν Μ Α Σ
Σ Χ Ο Λ Ε Ι Ω Ν
Την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου και μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τα παιδιά μας έχουν ετοιμάσει μια όμορφη γιορτή και σας περιμένουν όλους !
Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών
Μηνός Δεκεμβρίου 2015
Α. ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ : 5.00 μ.μ.
Β. ΟΡΘΡΟΣ - Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ : 1) Κάθε Κυριακή 7.15 - 10.15 π.μ.
2) Κάθε Σάββατο και στις εορτές 7.30 - 9.30 π.μ :
α)Παρασκευή 4/12 Αγίας Βαρβάρας (πανήγυρις ) 6.45-10.30
β) Τετάρτη 9/12 Συλλήψεως της Θεοτόκου υπό της Αγίας Άννης
γ) Τρίτη 15/12 Αγ. Ιερομάρτυρος Ελευθερίου
δ) Τρίτη 22/12 Αγίας Αναστασίας Φαρμακολυτρίας
ε) Τετάρτη 23/12 Αγίων εν Κρήτη Δέκα μαρτύρων
ς)Πέμπτη24/12 Παραμονή Χριστουγέννων , Αγίας Ευγενίας 7.00 -9.00 π.μ.
ζ)Παρασκευή 25/12 , Γεννήσεως του Χριστού 5.00-8.00 π.μ.
Γ. ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ:
Κάθε Τετάρτη , μετά τον εσπερινό .
Δ. ΙΕΡΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ : Πέμπτη 17/12 από τις 5.00 μ.μ.
Ε . ΕΥΧΕΛΑΙΟΝ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ : Παρασκευή 18/12 , μετά τον εσπερινό .
ΣΤ. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΜΕΓ. ΩΡΩΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ:
Τετάρτη 23 /12, μετά τον εσπερινό .
Ζ.ΑΓΡΥΠΝΙΑ : Πέμπτη 24/12 , 9.00 μ.μ.-12.30 μ.μεσάν. για την εορτή της Γεννήσεως του Χριστού .
Εκ του Ιερού Ναού
Αναγνώστες
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣ Η ΤΟΥ Από το προσωπικό ιστολόγιο του π.Τιμοθέου Ηλιάκη Μικρὸς ἢ Μεγάλος Ἁγιασμός; (+) Πρωτ. ...
-
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΔΩΡΟ, ΠΟΙΑ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ ΜΑΣ Ο Ιερός Καβάσιλας μ...
-
Ο στρατιώτης με τ' άσπρα γένια!... Άγιος Μηνάς ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ Πρόλογος Στην ιστορία της Εκκλησίας, αγαπητ...
-
Γιατί ελιές και όχι λάδι; «Τώρα ποῦ μπήκαμε στήν περίοδο τῆς νηστείας ἔχω, μαζί μέ ἄλλους, δύο ἀπορίες. Ἡ πρώτη ἔχει σχέση...
-
Ευαγγέλιο Κυριακής: Ματθ. δ΄18-23 Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, 18 περιπατῶν ὁ Ἰησοῦς παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα...
-
Η ΑΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Απο το ιστολόγιο ΑΓΙΟΚΕΡΙ του π. Τιμοθέου Ηλ...
-
Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΙΟΡΔΑΝΙΤΗΣ Από το ιστολόγιο '' αγιοκέρι '' του π.Τιμοθέου Ηλιάκη ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ...
-
Άγιοι Τεσσαράκοντα μάρτυρες οι εν Αφρική Eις τον Tερέντιον. Ἔπαθλα ποῖα τῆς τομῆς Τερεντίῳ; Ἃ μὴ προσέσχεν ὄψις, οὖς ἡ καρδία....
-
Κατά το τυπικόν τα αυριανά αναγνώσματα , Απόστολος και Ευαγγέλιον , είναι των τιμωμένων Αγίων Αποστόλων. ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Ἐκ τοῦ ...
-
ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΜΑΝΔΗΛΙΟΝ Το Άγιο Μανδήλιο και το Άγιο Κεράμιο Για το Άγιο Μανδήλιο υπάρχει μια ισ...
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2015
(439)
- ► Δεκεμβρίου (26)
- ► Σεπτεμβρίου (34)
- ► Φεβρουαρίου (35)
- ► Ιανουαρίου (40)
-
►
2014
(439)
- ► Δεκεμβρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (33)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (35)
-
▼
2013
(335)
- ► Δεκεμβρίου (50)
- ► Σεπτεμβρίου (32)
-
▼
Μαρτίου
(18)
- Την Β' Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής τιμάται...
- 25η Μαρτίου η μεγάλη Δεσποτοθεομητορική εορτή του ...
- Την Α' Κυριακή της Μ.Τεσσαρακοστής ( Κυριακή της ...
- Το Α' Σάββατο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστή...
- Η λαοφιλής ακολουθία των ''Χαιρετισμών'' της Θεοτ...
- Μερικές πληροφορίες για τη Θεία Λειτουργία των Προ...
- Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή..... Συνεχίζουμε...
- Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή.....Καλό αγώνα....
- 17 Μαρτίου Κυριακή της Τυρινής εβδομάδος και μνήμη...
- Σάββατο της Τυρινής , η σύναξη Πάντων των εν ασκήσ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ: Η καινή εντολή της αγάπης
- Τί λέει η Εκκλησία για το καρναβάλι;
- ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ , ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
- Ψυχοσάββατο και πάλι...... Τρωδίο...
- Ένα θαύμα των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων στο Γομά...
- Με την τέλεση Αγρυπνίας τιμούμε από απόψε τη μνήμη...
- Κυριακή 3 Μαρτίου , ανάγνωση της Παραβολής του Ασώ...
- 2 Μαρτίου η μνήμη του αγίου και απλο'ι'κού ιερέως ...
- ► Φεβρουαρίου (15)
- ► Ιανουαρίου (25)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου