Στολισμένα μικρὰ πιατάκια, μὲ τὴ λευκὴ τὴ ζάχαρη νὰ σκεπάζει τὸ βρασμένο στάρι καὶ πάνω της, ἕνας λιτὸς σταυρὸς ἀπό τριμμένη κανέλλα ἤ λευκὰ ἀμύγδαλα, γιὰ νὰ εἶναι, ὅσο γίνεται, καὶ πιὸ καλωπισμένα. Στολισμένα, λοιπόν, τὰ πιάτα στὴ σειρὰ, μ᾿ ἕνα κερὶ στὸ καθένα πάνω του νὰ φέγγει καὶ συνάμα νὰ «μελετᾶ» τὰ ὀνόματα, γιὰ ὅσους ἔγινε τὸ κόλυβο αὐτό, ἀλλὰ καὶ γιὰ τοὺς πάππου-πρὸς πάππου- ἐκείνους, δηλαδὴ, ποὺ δὲν ἔχουν γραφεῖ τὰ ὀνόματά τους στὸ χαρτὶ, ποὺ παραδίδεται μὲ τὸ πρόσφορο γιὰ μνημόνευση στὸν ἱερέα. Τὸ θέμα εἶναι, ὅτι τὰ ὀνόματα ἐκεῖνα δὲ γράφτηκαν, ὄχι γιὰ ἄλλον λόγο, μὰ ἐπειδὴ μὲ τὰ χρόνια ποὺ πέρασαν τὰ λησμόνησαν οἱ ἄνθρωποι. Ὡσόσο, εὐτυχῶς ποὺ θυμᾶται ὁ Θεὸς, ὁ ὁποῖος ἔχει ὅλους τοὺς καταλόγους Του πλήρως ἐνημερωμένους (πρβλ. Ἀπ.3,5) Ἀπομεσήμερο Παρασκευῆς, σὲ ὥρα ἑσπερινὴ, ἤ τὸ πρωῒ στὴ Λειτουργία, κομίζονται τὰ πιατάκια αὐτὰ καὶ μὲ τὸ τέλος τῆς ἀκολουθίας ἤ τῆς Λειτουργίας, ἑορτίως μοιράζονται… Ἡ εὐχὴ εἶναι «χρόνια πολλὰ». Γιατὶ, ἄραγε; Θέλω νὰ πιστεύω ὅτι αὐτὸ δὲν ἀφορᾶ ἐμᾶς τοὺς ζῶντες, ὅσο τὴν ἴδια τὴν ἡμέρα ποὺ εἶναι ἕνα πανηγύρι, μιὰ σύναξη, μιὰ λαμπρὴ ἑορτὴ. Ἑορτὴ πρὸς τιμὴν καὶ μνήμην πάντων «τῶν ἐπ᾿ ἐλπίδι ἀναστάσεως κεκοιμημένων». Κι αὐτό, ἐπειδὴ μέσα στὴν ἐκκλησία συμβαίνουν ὅλα τὰ «παράδοξα», ἐκεῖνα, δηλαδή, ποὺ δὲν τὰ καταλαβαίνει ὁ κόσμος, γιατὶ ἔχει τὴ δική του τὴ λογικὴ, τὸ δικό του τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο προσεγγίζει τὰ γεγονότα…..Γιατὶ ὁ κόσμος δὲν μπορεῖ νὰ καταλάβει τὸ τι σημαίνει νὰ γιορτάζεις, νὰ πανηγυρίζεις τὸ θάνατο ἑνὸς νέου λ. χ. μάρτυρα, ἤ ἔστω ἑνὸς γέροντα ὁσίου. Ἐπειδὴ θεωρεῖ τὸν θάνατο, ὄχι ὡς μία διαδικασία ὕπνου φυσίζωου, ἀλλὰ ὡς τὸ τέλος ἑνὸς βιολογικοῦ κύκλου, ὁ ὁποῖος καὶ κλείνει τὰ πάντα… Γι᾿ αὐτὸ καὶ στοὺς κοσμικοὺς τοὺς κύκλους, ἀντίθετα μὲ ἐκείνους τῶν πιστῶν, γιορτάζεται ὡς γενέθλιος ἡμέρα, ἐκείνη, ἡ τῆς εἰσόδου στὴν πραγματικότητα ποὺ λέγεται ζωή. Ἐδῶ ὅμως τὰ πράγματα εἶναι διαφορετικὰ καὶ, τὸ κυριώτερο, ξένα πρὸς τὸ πνεῦμα τοῦ κόσμου. Γιατὶ στὸ σημερινὸ τὸ πανηγύρι παρατίθενται τὰ πιάτα μὲ τὰ κόλυβα γιὰ νὰ τονίσουν καὶ νὰ ἐξάρουν τὸ γεγονὸς τοῦ θανάτου, ἀφοῦ κατὰ τὸ Τρισάγιο, μόνο ὀνόματα Κεκοιμημένων μνημονεύονται. Ἑπομένως, μέσα σ᾿ αὐτὴ τὴν ἀντινομία, τὴν ὁποία ἐπεξεργάζεται σωτηριολογικὰ ἡ Ἐκκλησία, ἀνυψώνεται ἡ εὐαισθησία τοῦ κάθε πιστοῦ γιὰ τοὺς κεκοιμημένους του, ποὺ τοὺς θεωρεῖ, κατὰ τὸν πολὺ Νίκο Γαβριὴλ Πεντζίκη «πολύτιμους λίθους». Γιατὶ οἱ Μορφὲς τους κοσμοῦν πολλὲς, εὐλογημένες καὶ φωτεινὲς φάσεις τῆς ζωῆς μας· φάσεις τοῦ χθὲς, πασπαλισμένες μὲ τὴ νοστ(ο) αλγία τῆς δικιᾶς τους συμβολῆς. Γι᾿ αὐτὸ ἀπόψε κι αὔριο, μέσα στὴν ἀσκοπη φρενίτιδα τῶν ἡμερῶν αὐτῶν, τῆς καρναβαλικῆς, δηλαδὴ, «Ἀποκριᾶς», ὅπου κυριαρχεῖ ἡ λήθη ὡς ἀξία γιὰ τὴν ἔξοδο ἀπό τὶς πραγματικότητες τοῦ βίου, οἱ ὁποῖες συνθλίβουν, ταράζουν καὶ κατακρεουργοῦν τὴ ζωή, ἀπόψε κι αὔριο, λοιπόν, ἡ Ἐκκλησία μᾶς συγκαλεῖ καὶ μᾶς προτρέπει νὰ θυμηθοῦμε. Κι ἐνθυμούμενοι νὰ τιμήσουμε αὐτοὺς ποὺ μνημονεύουμε, γι᾿ αὐτὸ καὶ τοὺς καλοῦμε αὐτὴ τὴν ὥρα νὰ μᾶς προσέξουν ὅτι εὐχόμαστε γι᾿ αὐτοὺς. Γνωρίζοντας παράλληλα μὲ αὐτὸ καὶ κάτι ἀκόμα: ὅτι μέσα στὸ Χῶρο τῆς Βασιλέιας τοῦ Θεοῦ πολλοὶ ἀπ᾿ αὐτοὺς μπορεῖ νὰ ἔχουν ταχθεῖ στὶς στρατιὲς τῶν Ἁγίων… Δηλαδὴ μπορεῖ νὰ μεσιτεύουν γιὰ μᾶς, ἐνῶ ἐμεῖς τὸ ἀγνοοῦμε· νὰ στεκουν σιμά μας, ὡς φύλακες καὶ συνοδοιπόροι, δίχως νὰ περιμένουν τίποτε ἄλλο ἀπὸ μᾶς, παρὰ μονάχα νὰ εὐχόμαστε, ὥστε νὰ εἶναι ἀναπαμένοι. Γιὰ νὰ εἴμαστε αὔριο κι ἐμεῖς τὸ ἴδιο, ὅταν κάποτε ἀναχωρήσουμε ἐκ τῶν προσκαίρων καὶ κάποιοι εὔχονται γιὰ τὴ δικιὰ μας τὴν ἀνάπαυση… Ἴσως γι᾿ αὐτὸ τὰ κόλυβα γίνονται ἀπό τὴν ἴδια τὴν ὕλη ποὺ γίνεται τὸ ψωμί καὶ κατ᾿ ἐπέκταση ὁ Ἄρτος, ποὺ μεταβάλλεται σὲ Σῶμα Κυρίου, γατὶ στηρίζει. καὶ ὄχι μόνο, τὴν καρδιὰ τοῦ ἀνθρώπου… Πηγή: isagiastriados.com
ΜΙΑ ΕΝΟΡΙΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Νικηφόρου Καλαϊτζίδη
συνέχεια του άρθρου
Υπόθεση σπουδαία και σημαντική για όσους αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα μιας πνευματικής αναφοράς, καθώς και για εκείνους οι οποίοι θεωρούν την Εκκλησία σαν αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας και της ιδιοσυγκρασίας τους, ή της ίδιας τους της ζωής, η ίδρυση μιας ενορίας.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει κοινά παράλληλα με την γέννηση ενός παιδιού που περιβεβλημένο την αθωότητα του, σπαργανώνεται από την φυσική μητέρα, έτσι και η ενορία «σπαργανώνεται» μέσα στην πνευματική μέριμνα του οικείου Επισκόπου και στεγάζεται σ’ έναν Ναό.
συνέχεια του άρθρου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ανακοινώσεις
Γ Ι Ο Ρ Τ Η
Τ Ω Ν Κ Α Τ Η Χ Η Τ Ι Κ Ω Ν Μ Α Σ
Σ Χ Ο Λ Ε Ι Ω Ν
Την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου και μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τα παιδιά μας έχουν ετοιμάσει μια όμορφη γιορτή και σας περιμένουν όλους !
Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών
Μηνός Δεκεμβρίου 2015
Α. ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ : 5.00 μ.μ.
Β. ΟΡΘΡΟΣ - Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ : 1) Κάθε Κυριακή 7.15 - 10.15 π.μ.
2) Κάθε Σάββατο και στις εορτές 7.30 - 9.30 π.μ :
α)Παρασκευή 4/12 Αγίας Βαρβάρας (πανήγυρις ) 6.45-10.30
β) Τετάρτη 9/12 Συλλήψεως της Θεοτόκου υπό της Αγίας Άννης
γ) Τρίτη 15/12 Αγ. Ιερομάρτυρος Ελευθερίου
δ) Τρίτη 22/12 Αγίας Αναστασίας Φαρμακολυτρίας
ε) Τετάρτη 23/12 Αγίων εν Κρήτη Δέκα μαρτύρων
ς)Πέμπτη24/12 Παραμονή Χριστουγέννων , Αγίας Ευγενίας 7.00 -9.00 π.μ.
ζ)Παρασκευή 25/12 , Γεννήσεως του Χριστού 5.00-8.00 π.μ.
Γ. ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ:
Κάθε Τετάρτη , μετά τον εσπερινό .
Δ. ΙΕΡΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ : Πέμπτη 17/12 από τις 5.00 μ.μ.
Ε . ΕΥΧΕΛΑΙΟΝ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ : Παρασκευή 18/12 , μετά τον εσπερινό .
ΣΤ. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΜΕΓ. ΩΡΩΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ:
Τετάρτη 23 /12, μετά τον εσπερινό .
Ζ.ΑΓΡΥΠΝΙΑ : Πέμπτη 24/12 , 9.00 μ.μ.-12.30 μ.μεσάν. για την εορτή της Γεννήσεως του Χριστού .
Εκ του Ιερού Ναού
Αναγνώστες
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΔΩΡΟ, ΠΟΙΑ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ ΜΑΣ Ο Ιερός Καβάσιλας μ...
-
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣ Η ΤΟΥ Από το προσωπικό ιστολόγιο του π.Τιμοθέου Ηλιάκη Μικρὸς ἢ Μεγάλος Ἁγιασμός; (+) Πρωτ. ...
-
Γιατί ελιές και όχι λάδι; «Τώρα ποῦ μπήκαμε στήν περίοδο τῆς νηστείας ἔχω, μαζί μέ ἄλλους, δύο ἀπορίες. Ἡ πρώτη ἔχει σχέση...
-
Άγιοι Τεσσαράκοντα μάρτυρες οι εν Αφρική Eις τον Tερέντιον. Ἔπαθλα ποῖα τῆς τομῆς Τερεντίῳ; Ἃ μὴ προσέσχεν ὄψις, οὖς ἡ καρδία....
-
Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΙΟΡΔΑΝΙΤΗΣ Από το ιστολόγιο '' αγιοκέρι '' του π.Τιμοθέου Ηλιάκη ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ...
-
Ευαγγέλιο Κυριακής: Ματθ. δ΄18-23 Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, 18 περιπατῶν ὁ Ἰησοῦς παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδε δύο ἀδελφούς, Σίμωνα...
-
Η ΑΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Απο το ιστολόγιο ΑΓΙΟΚΕΡΙ του π. Τιμοθέου Ηλ...
-
Άγιος Αιμιλιανός ο Ομολογητής, επίσκοπος Κυζίκου Βιογραφία Ο Απόστολος Παύλος θ...
-
Ο Προφήτης Ιωήλ Σήμερα η Εκκλησία εορτάζει και τιμά την ιερή μνήμη του αγίου προφήτη Ιωήλ. Ο Ιωήλ είναι ο τέταρτος στη σειρά α...
-
Εικονογράφηση του ύμνου «Επί Σοι Χαίρει» τέλη 16ου αιώνα, 47×71,5εκ. Γεώργιος Κλόντζας Επιγραφή: ΕΠΙ CΟΙ ΧΑΙΡΕΙ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΠΑCΑ Η KTI...
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2015
(439)
- ► Δεκεμβρίου (26)
- ► Σεπτεμβρίου (34)
- ► Φεβρουαρίου (35)
- ► Ιανουαρίου (40)
-
►
2014
(439)
- ► Δεκεμβρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (33)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (35)
-
▼
2013
(335)
- ► Δεκεμβρίου (50)
- ► Σεπτεμβρίου (32)
-
▼
Μαρτίου
(18)
- Την Β' Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής τιμάται...
- 25η Μαρτίου η μεγάλη Δεσποτοθεομητορική εορτή του ...
- Την Α' Κυριακή της Μ.Τεσσαρακοστής ( Κυριακή της ...
- Το Α' Σάββατο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστή...
- Η λαοφιλής ακολουθία των ''Χαιρετισμών'' της Θεοτ...
- Μερικές πληροφορίες για τη Θεία Λειτουργία των Προ...
- Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή..... Συνεχίζουμε...
- Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή.....Καλό αγώνα....
- 17 Μαρτίου Κυριακή της Τυρινής εβδομάδος και μνήμη...
- Σάββατο της Τυρινής , η σύναξη Πάντων των εν ασκήσ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ: Η καινή εντολή της αγάπης
- Τί λέει η Εκκλησία για το καρναβάλι;
- ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ , ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
- Ψυχοσάββατο και πάλι...... Τρωδίο...
- Ένα θαύμα των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων στο Γομά...
- Με την τέλεση Αγρυπνίας τιμούμε από απόψε τη μνήμη...
- Κυριακή 3 Μαρτίου , ανάγνωση της Παραβολής του Ασώ...
- 2 Μαρτίου η μνήμη του αγίου και απλο'ι'κού ιερέως ...
- ► Φεβρουαρίου (15)
- ► Ιανουαρίου (25)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου